Viaţa sănătoasă – o simplă alegere

“Trăim pentru a mânca, sau mâncăm pentru a trăi?” – e o întrebare ce se tot pune în vremea din urmă.

Acest secol al vitezei ne-a dat răspunsul: nu trăim ca să mâncăm! aşa încât ne-a făcut să consumăm în fugă mâncare semipreparată şi, scoţându-ne în cale restaurantele tip fast-food şi snacks-urile, ne-a obligat astfel să dăm la o parte obiceiuri vechi şi sănătoase, obiceiuri ce erau respectate cu sfinţenie până nu cu mult timp în urmă.

În condiţiile  unei vieţi trepidante, cum este cea pe care o trăim, pare dificil să găseşti un echilibru care să te conducă spre un stil de viaţă sănătos.

Totuşi, există soluţii şi, mai mult decât atât, există în vremea din urmă şi interes. Un interes din ce în ce mai pronunţat pentru ca viaţa să-şi recapete din echilibrul pierdut pe drum ori, mai degrabă, printre rafturile cu produse supraprocesate pe care o industrie prea tehnologizată ni le pune la dispoziţie.

Este neîndios însă faptul că există printre astfel de rafturi şi unul anume ale cărui produse fac ca acel echilibru, cel al unei alimentaţii sănătoase, să poată fi recâştigat.

Acesta este raftul cu produse SanoVita. Un raft ce se poate găsi în magazine de tipsanovita hipermarket, supermarket, magazine de cartier, dar şi în mediul online.

SanoVita este un brand prezent încă din 1995 pe piaţa românească de produse vegetariene, prezenţă necesară celor ce aleg o viaţă sănătoasă.

Inspirată de o astfel de prezenţă am început şi eu să cumpăr produse SanoVita, iniţial doar din dorinţa de a vedea ce anume au special.

De la o simplă curiozitate, cum a fost la început, am dezvoltat treptat o pasiune pentru hrana sănătoasă, pasiune care s-a tradus ulterior printr-o adevărată preocupare pentru un stil de viaţă echilibrat, dat fiind că nu doar alimentaţia a fost cea asupra  căreia am operat schimbări majore, conceptul meu de viaţă sănătoasă spunând că nu trebuie să-mi focusez eforturile doar asupra hranei – acest lucru nefiind suficient pentru un rezultat cu adevărat pozitiv – ci să înglobez o întreagă suită de preocupări şi principii ca întregul – minte, trup şi suflet – să fie într-o armonie perfectă.

Adoptând astfel câteva principii de bază, starea de bine a întregului organism a devenit una de invidiat şi pot spune că debordez de energie.

Asta a fost posibil urmând doar 2 paşi simpli, importanţi ce-i drept, dar la îndemâna oricui:

– începând cu hrana – fiindcă de aici a plecat totul – am ales ca alimentele să fie dintre cele naturale sau cât mai aproape de starea lor naturală. De aceea, am renunţat la hrana ultraprocesată – semipreparată sau rapid de preparat – pe care  o oferă comerţul actual şi am revenit la ideea de slow food, o idee care mi-a readus plăcerea gătitului şi implicit pe aceea de a mânca în tihnă. Acesta a fost un prim pas şi, după părerea mea,  cel mai important.
– dincolo de alimentaţie, am decis şi ca miscarea să facă parte din rutina zilnică. Înţelegând că mişcare nu înseamnă neapărat frecventarea sălilor de gimnastică, a aparatelor şi echipamentelor sportive sofisticate, mi-a fost suficient să aduc plimbările făcute de obicei la sfârşit de săptămână, în interiorul  acesteia şi să le schimb ritmul într-unul mai alert decât de obicei.

Cu cele două idei principale în minte am plecat la drum şi, ştiind prea bine că o idee oricât de genială ar fi nu valorează nimic dacă nu este pusă în practică, mi-am impus o conduită în acest sens, astfel încât:
1. pentru micul dejun am renunţat la veşnicele şi, de la o vreme, prea comunele cereale ce abundă în arome, zaharuri şi vitamine artificiale, în favoarea cerealelor integrale, alternând cu grijă şi mese în care prezenţa proteinelor să fie una obligatorie, dat fiind că de obicei acestea lipsesc de la prima masă, neştiind cât de importantă este prezenţa lor pentru un start corect al zilei.
2.am făcut în aşa fel încât fiecare masă principală să conţină deopotrivă carbohidraţi, proteine şi grăsimi de cea mai bună calitate şi evident în cantităţi rezonabile.
3.am limitat şi apoi eliminat încet-încet aportul de calorii lichide provenit din băuturile carbogazoase şi chiar din aşa-zisele sucuri naturale obţinute de cele mai multe ori din prafuri şi le-am înlocuit cu sucuri şi băuturi cu adevărat sănătoase.
4. am redus la minimum, apoi am îndepărtat cu totul cantitatea de zahăr rafinat, limitându-mă la a consuma miere, sirop de arţar sau chiar sirop de trestie de zahăr – alegere nu doar inspirată, dar şi deosebit de gustoasă.
5. am introdus două gustări obligatorii între mesele principale, compuse cu precădere din fructe în stare naturală, preferate fiindu-mi merele şi oleaginoasele, despre care se ştie că sunt bune furnizoare de energie, chiar în cantităţi mici – cantităţi de altfel recomandate.

În intenţia mea de a urma o dietă echilibrată, mi-au fost mereu alături produseleMUSLI CU FRUCTE 1 KG SanoVita, de la care de altfel a şi plecat preocuparea mea pentru un stil de viaţă sănătos.

Printre produsele-mi preferate – destul de multe de altfel – se numără şi cerealele musli cu fructe, un produs extrem de sănătos şi foarte gustos. Cu amestecul de fructe deshidratate şi confiate, migdale,  seminte de in şi miez de floarea soarelui şi cerealele integrale (grâu, secară, ovăz, orz), alături de fulgi de porumb şi fructe uscate precum stafidele, curmale, caise, mere – toate din belşug – micul dejun este unul complet prin prezenţa fibrelor şi a nutrienţilor  ale căror proprietăţi dau echilibru procesului digestiv. Că le consum împreună cu ceai, lapte sau iaurt, are prea puţină importanţă, gustul şi proprietăţile rămânându-le aceleaşi.

Un alt motiv care mă face să prefer produsele SanoVita, este cel care – mare amatoare de dulciuri cum sunt – îmi dă posibilitatea de a mânca mici prăjiturele şi bombonele ce au în compoziţie fructe şi nu clasica făină şi grăsimi vegetale hidrogenate. Mai mult chiar, pe situl brandului respectiv există o întreagă colecţie de reţete gustoase şi savuroase. Acestea îmi fac viaţa nu doar uşoară ci şi extrem de plăcută. Preferata mea, dintre toate, este cea de bombonele din hrişcă, care este foarte uşor de preparat şi în acelaşi timp foarte, foarte, gustoasă.

Fiindcă am ales să fiu sănătoasă şi nicăieri nu scrie că viaţa sănătoasă nu trebuie să aibă gust şi, deopotrivă, bună dispoziţie, fac în fiecare zi combinaţii reuşite între hrană sănătoasă şi savuroasă, meditaţie şi veselie prin râs, dans, cântec, pentru ca ea, viaţa, să-şi păstreze farmecul natural. Nu este greu. E nevoie doar de un gest, unul de voinţă, putinţa existând, fără îndoială, prin existenţa atâtor produse ce dau corpului vitalitatea necesară.

Încearcă şi tu! Cu siguranţă nu vei regreta.

Mai mult chiar, fiindcă OMS (organizaţia mondială a sănătăţii) a definit, încă din anii ’60, viaţa sănătoasă ca pe „o stare pe deplin favorabilă atât fizic, mintal cât şi social, şi nu doar absenţa bolilor sau a infirmităţilorasta trebuie să ne dea impulsul necesar ca atitudinea noastră faţă de stilul actual de trai să se schimbe, aşa încât să facem parte cu toţii dintr-o societate cu adevărat sănătoasă, atât în trup, cât şi în spirit.

Să nu aşteptăm, aşadar, ca mai întâi să ne doară pentru a putea trata, nu aceasta este ordinea corectă. Să fim inteligenţi!  În fond, inteligenţa este acum, în acest secol, la cote impresionante. Să dăm dovadă că ea nu este întâmplătoare şi că, mai mult chiar, ea ne aparţine nouă, oamenilor şi nu maşinăriilor pe care le-am creat.

Ne suntem  datori o viaţă sănătoasă, frumoasă, simplă. Este vorba doar despre alegeri.

Articol scris pentru Superblog 2016, proba a 16-a, Reţeta unei vieţi sănătoase

 

 

8 gânduri despre &8222;Viaţa sănătoasă – o simplă alegere&8221;

  1. Da…pentru VIATA si FERICIRE VESNICA ! (Tinerete fara batrînete si viata fara de moarte).Petre Ispirescu a stiut el,ca aceasta nu este o iluzie,ci o REALITATE perceptibila,realizata prin Credinta,speranta si IUBIRE AUTENTICA…NECONDITIONATA !:)

    Apreciază

Lasă un comentariu